fredag 23. mars 2012

Freddan!

Nå er jeg akkurat inne igjen, etter å ha vært på kino sammen med lillesøs. Vi så "The Hunger Games". Helt grei film å se, men jeg skjønner jo at jeg ikke har lest boka ;)Jeg følte meg også litt gammel, da sikkert 75 % av de andre i salen var under 15 år...

Tidligere på dagen var mamma og lillesøs her og spiste middag.
I den forbindelse lagde jeg scones. Oppskriften fikk jeg med fra den ene jobben min, så de får hete DPS-scones!

Her er oppskriften:

1/2 L kulturmelk
1 L hvetemel, eller sammalt hvete fin
2 ts sukker
1 ts salt
100 gr meierismør
5 ts bakepulver

Deles i 4 store boller, som deles nesten igjennom. (Del i 4)
Pensle med egg, stekes på 200 grader i 10-12 min.



Jeg drysset litt oregano på toppen. Mine stod inne ca 5 minutter ekstra, på litt lavere temperatur. De ble veldig gode med smør på ;)

Nå skal jeg slappe av helt til i morgen kl 14, da begynner arbeidshelga mi.

Ha en fin helg :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar