torsdag 1. mars 2012

1 Mars :)

Endelig har vi kommet til en vårmåned :)Mye tyder på at våren er like om hjørnet, men jeg prøver å ikke ha for store forhåpninger. Er da heller litt pessimist, for så å bli positivt overrasket!

I går var det en kontrastfylt dag for min del. Den startet med bisettelse tidlig på formiddagen. Vanskelig å sette ord på hvordan det var, men jeg er glad for at familien støtter hverandre.
Så dro jeg og bror med tog til Oslo. Vi gikk og spiste mat på TGI Fridays, tok en øl/cider på Luna og så gikk vi på Sentrum Scene. Der fikk vi servert en fantastisk konsert med Kaizers Orchestra :) Å gå på konsert når man rager 165 cm over bakken er ikke alltid like moro, da man ikke ser annet enn rygger og bakhoder, og det blir også ganske tett luft nede i dypet. Siden jeg heller ikke har spesielt spisse albuer, så kunne dette blitt en lang seanse, men ved hjelp av bror, svoger og Steffen, fikk jeg sett ganske mye heldigvis! Skal absolutt skaffe meg dagspass til Hamar music festival den dagen de skal spille!

Etter konserten gikk jeg for å treffe min kjære, og overnattet så på hotellet han bor på. Kos å se han igjen :) Helt greit å spise frokost på Jernbaneverkets regning også, litt skal jeg ha igjen for at jeg er alene flere uker av gangen!
Tok toget hjem igjen i dag, og ble møtt av en katt som bare ville drive med ramp.

Lagde havrekjeks i stad. Veldig enkle å lage, også blir de supergode : ) I hvertfall for en som er avhengig av havregryn og rosiner til frokost!

Oatmeal Raisin cookies:

3,5 dl havregryn
1,5 dl hvetemel
0,5 ts bakepulver
0,5 ts kanel
2 dl sukker
1 dl rosiner
100 g smør
1 ts vaniljeessens
1 stort egg

Smelt og avkjøl smør. Bland de tørre ingrediensene og rosiner. Tilsett smør, vaniljeessens og sammenpisket egg. Rør godt sammen. Sett topper på en plate ved hjelp av to spiseskjeer. Trykk toppene litt flate. Gir ca 20 cookies. Stekes på 180 grader midt i ovnen, i 15 min.



Nom nom :))

1 kommentar:

  1. Disse så supergode ut :)Tror de må prøves ut. Kan bli litt trangt på konserter ja ;) heldig jeg som raver høyere ...friskere luft der :) Ønsker deg en fin dag. Klem

    SvarSlett