lørdag 3. mars 2012

Tavleprosjekt

Inspirert av svigermor Merethe og hennes fine tavler, så fant jeg ut at jeg ville lage min egen.
Var så heldig at jeg fikk med en ramme fra låven til svigers, som jeg trodde ville passe ei korktavle jeg hadde fra før.


Sånn var den før, bare med en kant rundt. Den måtte pent av, da tavla ble for bred med kanten.



Her er ramma jeg fikk med (riktignok med et bilde inni, men tviler på at det skal opp på veggen).

Etter 2 strøk maling og en omgang med stiftemaskin og spiker, så ble resultatet slik:



Stoffet er kjøpt på IKEA, og stiftet fast med en helt ordinær stiftemaskin.
Brukte en hamptråd som jeg spikret fast bak som oppheng.
Malinga var rester etter oppussinga i fjor, så ramma matcher veggen bak.
Jeg ble i alle fall fornøyd (og samboeren syntes den ble fin også ;)...)

7 kommentarer:

  1. Hei :)
    Så flott blogg du har :)
    Jeg synes tavla ble kjempefin, så kreativ du er :)

    Hilsen Kjerstin Mostue

    SvarSlett
  2. Den ble kjempefin :)) Flink du!! God helg,klem.

    SvarSlett
  3. Ja det ble kjempefint :):) ha en fortsatt fin lørdag :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk dere :))
    Fortsatt fin helg til alle, arbeidshelg eller ikke ;)

    SvarSlett
  5. Husmora ingvild :P så flink du er da, ble fint :)

    SvarSlett
  6. Veldig fin tavle! Jeg har selv grublet på å lage noe lignende, men har ikke helt fått ånden over meg. Kanskje jeg må gjøre et nytt forsøk på den fronten :)

    SvarSlett
  7. Så hyggelig å høre :)
    Det gikk egentlig ganske fort å lage den, i tillegg til at jeg fikk brukt opp litt malingsrester!
    Koselig at du vil følge bloggen : )

    SvarSlett